Noutăţi
35 de ani de la scanarea primului cod de bare de pe un produs
21.07.2009 - Categorie: Newsletter
Se împlinesc 35 de ani de la prima utilizare comercială a codului de bare UPC, la scanarea unui pachet de gumă într-un supermarket din Statele Unite.
Codul de bare UPC (Universal Product Code) este unul dintre cele mai utilizate coduri de bare de pe planetă şi serveşte la identificarea unui anume produs şi a producătorului său. A fost creat de către organizaţia GS1 – care şi în prezent se ocupă de standardizarea în domeniul codurilor de bare, pentru a uşura procesul de înregistrare la casă a bunurilor vândute în supermarketuri.
Prima scanare a unui astfel de cod de bare a avut loc în 1974 într-un supermarket din Ohio, SUA, iar produsul scanat a fost un pachet de gumă de mestecat. De atunci, codurile de bare au dus la câştiguri extraordinare de productivitate şi la imense economii de costuri pentru producători, retaileri şi cumpărători. Se estimează că anual se economisesc 17 miliarde de dolari numai în domeniul produselor de supermarket, prin utilizarea codurilor de bare. Costul implementării unui cod de bare pe un produs este de numai 0.5 cenţi.
Codul de bare UPC a făcut posibil comerţul modern. Zilnic sunt scanate peste 10 miliarde de coduri de bare UPC, în peste 25 de industrii. Fără coduri de bare pe produse sau pe documente am avea cozi enorme la casă în supermarketuri, la ghişee, ar fi mai multe bagaje pierdute în aeroporturi, de exemplu. Rata de eroare umană la introducerea manuală a datelor de la tastatură este de 1 eroare la 300 de caractere, în timp ce rata de eroare la scanarea codurilor de bare este de 1 eroare la 36 de trilioane de caractere.
GS1 DataBar este următoarea generaţie de coduri de bare, care de la 1 ianuarie 2010 va fi implementată în supermarketuri. DataBar este capabil să încorporeze pe o suprafaţă mai mică decât codul UPC mai multă informaţie, cum ar fi termenul de valabilitate a produsului sau seria lotului din care face parte.